Добавляя карты на сервер столкнулся с проблемой не хватки точек респауна.
Но сегодня скачал карту de_rush_v2 к ней был добавлен текстовый файл 64_spawns.txt с текстом:
Код:
These are 24 additional spawn coordinates for de_rush suggested by d00ds.com, so you can add them easily to your 64 player server.
CT:
1072 -4160 84
1072 -4224 84
1072 -4228 84
1072 -4352 84
1072 -4416 84
1072 -4480 84
800 -4352 84
800 -4288 84
800 -4224 84
800 -4160 84
904 -4112 84
960 -4112 84
T:
1024 -952 96
960 -952 96
896 -952 96
832 -952 104
768 -952 104
1152 -768 96
1088 -768 96
1024 -768 96
960 -720 96
896 -720 96
832 -720 96
768 -720 96
Казалось бы ура:) Вот он выход, но т.к. это все нужно добавить в spawnpoints.txt (список дополнительных точек респауна).
Который примерно такого содержания:
Код:
// *****************************************************************************
// Plugin : Mani Admin Plugin
//
// Filename : spawnpoints.txt
//
// Last Updated : 2009/07/21
//
// Description : Create extra spawnpoints for specific maps
// *****************************************************************************
//
//
// If you want to define your own extra spawnpoints, put them
// in here.
//
// The points provided here are EXISTING spawnpoints from the CSS map
// de_dust and are the default ones provided as examples.
//
// If you want more then add more onto the end of each
// team list. (If you look in the gametypes.txt file
// you can work out which team index is which).
//
// For other maps you can use the new server console command
// ma_dumpspawnpoints. This will dump the standard spawnpoints
// into a file called 'clipboard.txt' in the server /mani_admin_plugin/
// directory. You can then use this to workout where the extra
// spawnpoints should be added.
//
// The format for each spawn point is based on 6 numbers
// The first 3 are the positional information of x,y,z coordinates
//
// The last 3 relate to the angle at which you are looking. Usually
// only the second number in the angle needs to be changed for the start
// y direction axis.
"spawnpoints.txt"
{
// Spawn points for map de_dust
"de_dust"
{
// Spawn points for team index 2 (info_player_terrorist)
"2"
{
//"1" "1376 3168 -112 0 180 0"
//"2" "1200 3504 -96 0 180 0"
}
// Spawn points for team index 3 (info_player_counterterrorist)
"3"
{
//"1" "160 -1712 90 0 112 0"
//"2" "176 -1600 90 0 83 0"
}
}
}
Стала задача внесения данных из файла 64_spawns.txt в spawnpoints.txt. Самостоятельно пробовать внести можно, но не хочется портить файл (хоть его и забекапить можно). Может кто знает 100% вариант внесения и может это разъяснить буду благодарен я и другие игроки сервера:)